Svetske kompanije uveliko digitalizuju ovaj sektor, a vi?

Foto: Shutterstock

Živimo u eri digitalizacije i sve su šanse da ćemo iz godine u godinu na tom polju još više i brže napredovati. Svedoci smo digitalizovanja raznih sistema, a pre svega poslovnih. Ti procesi nam značajno olakšavaju svakodnevicu, uprkos izazovima sa kojima se, možda, suočavamo na početku. Stoga, važno je da ne zanemarujemo značaj te tranzicije.

Gotovo sve velike i uspešne kompanije digitalizovale su svoje sisteme, sektore i procese rada – koliko je to moguće u datim uslovima, a značaj digitalizacije se posebno istakao u vreme pandemije, i to u jednom specifičnom sektoru: ljudskim resursima (HR).

Onda kada je kontakt uživo bio minimiziran iz bezbednosnih razloga, javila se dodatna potreba za jačanjem ideje o digitalizaciji HR-a i drugih oblasti, mimo osnovnih potreba kao što su: lakši i precizniji pristup podacima, brža obrada, efikasnost, automatizacija, itd.

Šta konkretno podrazumeva digitalizacija u HR-u?

Kompanija Delojt, koja je proučavala trendove u oblasti ljudskih resursa, istakla je da se radi o sledećem: s jedne strane su timovi koji preuzimaju dvostruki izazov transformacije HR operacija, a sa druge strane je transformacija koja se tiče zaposlenih i načina na koji se posao obavlja.

Treba pomenuti i da je digitalizacija HR-a posebno bitna u velikim korporacijama, naročito onima koje posluju regionalno ili na svetskom planu, budući da su njihove operacije zahtevnije, obimnije i kompleksnije.

Postoji bezbroj primera kako se HR transformiše, a evo nekih od njih:

  • Kompanije koje su prepoznale značaj ove transformacije ne libe se da zapošljavaju putem društvenih mreža ili da uključe veštačku inteligenciju (AI) u proces odabira kandidata,
  • Organizuju se hakatoni za izgradnju novih HR proizvoda, kao što su aplikacije, pri čemu neke od njih mogu biti namenjene podsticanju novog zapošljavanja, a druge menadžerima u kompanijama (kako da budu uključeniji u posao i rad sa timom). Takođe, postoje aplikacije zasnovane na glasovnoj komandi koje daju brze odgovore na razna pitanja ljudskih resursa (politika odmora u firmi, raspodela troškova itd).
  • Eksperimentiše se i sa platformama za digitalno učenje koje zaposlenima pružaju potpuno novo i prilagođeno iskustvo

Dakle, umesto da se digitalna transformacija ljudskih resursa odnosi samo na tu oblast, to je, zapravo, proces koji uključuje organizacije u celini; ili, barem bi tako trebalo da bude, ako želimo uspešno poslovanje.

Digitalizacija HR-a bila je i jedna od tema nedavno završenog HR Week-a, najveće online konferencije u ovoj oblasti, koja je okupila oko 10.000 učesnika iz 50 zemalja. Tokom konferencije prikazane su i uspešne prakse u oblasti digitalizacije u domenu ljudskih resursa. Svoja ostvarenja u toj oblasti predstavila je i naša najveća naftna kompanija NIS, koja je učinila krupne korake u digitalnoj transformaciji HR-a.

Kako su naveli predstavnici ove kompanije, jedna od najvažnijih digitalnih novina je i Digitalni HR Asistent – Chatbot. Na ovaj način zaposleni od digitalnog asistenta dobijaju odgovore na često postavljana HR pitanja, objašnjenja o pravima i beneficijama, uz praktično pojašnjenje procedura. Sa druge strane, zaposleni u HR sektoru na ovaj način su oslobođeni repetativnih poslova i mogu da se fokusiraju na strateška pitanja. Takođe, na ovaj način, kako navode u NIS-u, povećava se zadovoljstvo zaposlenih i unapređuje komunikacija sa njima, jer je Chatbot uvek „raspoložen“ da odgovori na sva pitanja. Sa druge strane, zaposleni nemaju potrebe da idu kroz različite službe u kompaniji, već sve informacije dobijaju na jednom mestu.

U NIS-u navode da veliki značaj pridaju komunikaciji sa zaposlenima, pa je razvijena i mPortal aplikacija, koja služi za informisanje svih zaposlenih, a od posebnog je značaja za one koji radno vreme provode na terenu, van kancelarija. Ova aplikacija pruža mogućnost svim zaposlenima da na mobilnom telefonu imaju sve potrebne informacije o kompaniji i njenim rezultatima, strateškim pravcima, inicijativama i projektima, svim novinama i svim HR obaveštenjima u vezi sa radno-pravnim odnosima, obračunom zarada, otvorenim pozicijama u kompaniji, profesionalnom razvoju…

Takođe, u NIS-u je razvijena i aplikacija „Uspeh na delu“ čiji je cilj povezivanje posvećenosti i motivacije zaposlenih sa ciljevima kompanije. Putem ove aplikacije, kako navode u NIS-u, omogućeno je i nagrađivanje zaposlenih u skladu sa njihovim doprinosom ciljevima kompanije.

U NIS-u navode da će i nadalje raditi na digitalizaciji svog HR sektora. A šta vaša kompanija čini na tom polju?

Objavljeno: